donderdag 25 april 2013

Dertien is een mooi getal....




...wanneer ik in aanmerking neem dat het voorjaar nog lang op een koude winter leek en de natuur bijna tot stilstand was gekomen. .....nu het dit voorjaar weer stiller is geworden op het boerenland. Ik merk het dagelijks wanneer ik naar mijn werk trap op de fiets. Dertien is juist dan een mooi getal omdat het aangeeft dat we meer legsels hebben gevonden dan vorig jaar op dit bedrijf op deze dag. En dat Jan daarom weer druk is met heiningdraden en een batterij om de nesten uit te scharen voor zijn grazend vee. Wanneer ik dan de tijd neem en de eenvoudige symmetrie van het “broedsje” in het strooien nest, dat wat hoger ligt op het groeiend gras, op me in laten werken; dan is dertien echt een mooi getal.
Alle teksten en foto's ©Sjerp M. Weima 2013

2 opmerkingen:

  1. Mooi in beeld((en)de)woorden.

    Fijn weekend,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nestje zo en net wat Marianne zegt:
    ook hele mooie woorden.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen